دیدبان

چرایی جنگ جنون‌آمیز آل‌سعود علیه سوریه/ اسامی مهمترین تروریست‌های سعودی کشته‌شده

چرایی جنگ جنون‌آمیز آل‌سعود علیه سوریه/ اسامی مهمترین تروریست‌های سعودی کشته‌شده
دیدبانیک رسانه عرب در گزارشی فاش کرده است که هزاران تروریست سعودی در سوریه می‌جنگند و بیش از 300 نفر در زندان‌های سوریه به سر می‌برند تا بار دیگر جهانیان به این حقیقت پی ببرند که آل‌سعود به‌نیابت از رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم مأموریت کثیفی را به‌عهده گرفته است تا به‌زعم و خیال واهی خود، یکی از مهمترین ارکان محور مقاومت یعنی سوریه را به تسلیم وادارد و ریخته شدن خون هزاران نفر از مردم سوریه به دست تروریست‌های مزدور وابسته به آنها و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر در داخل و خارج سوریه هیچ اهمیتی ندارد و مزدوران آنها چراغ سبز آل‌سعود را برای ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایات علیه ملت سوریه دریافت کرده‌اند که سر بریدن و دریدن شکم زنان باردار دیگر به تفریح تروریست‌های تکفیری تبدیل شده که با وقاحت هرچه تمام‌تر، نام جهاد را بر این اقدامات غیرانسانی و ضداسلامی خود گذاشته و هنگام ارتکاب این جنایات تکان دهنده فریاد الله اکبر سر داده تا بزرگ‌ترین خدمت را به توطئه اسلام ستیزی و اسلام هراسی استکبار و صهیونیسم جهانی ارائه کنند.
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به‌تازگی در سخنان صریح به ابعاد خطرناک نقش ویرانگر عربستان در سوریه و حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی این رژیم از گروه‌های تروریستی مسلح سازمان یافته از طرف خود اشاره کرد.
اسد گفته بود سعودی‌ها هزاران تروریست تکفیری را روانه سوریه کرده‌اند و کمکهای مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای را در اختیار آنها قرار داده‌اند و پایان بحران سوریه هم تا حدود زیادی به قطع این کمکها و دخالت‌ها بستگی دارد.
رئیس جمهوری سوریه در این  اظهارات بی سابقه به نقش تخریبی سعودی ها در جهان عرب و همسویی و اتحاد آنها با رژیم اشغالگر قدس علیه کشورهای مخالف این رژیم اشاره کرده و درباره خطرات اشاعه تفکر خطرناک وهابی تکفیری در منطقه هشدار داده است. تاکید کرده بود سعودی ها در جهان عرب نقش تخریبی ایفا می کند و سعودی ها کشورهای حوزه خلیج فارس را در جنگ علیه همه کشورها و طرف هایی که علیه رژیم اسرائیل قرار می گیرند رهبری می کند.سعودی ها پوششی برای معاهده کمپ دیوید ایجاد کردند،از جنگ لبنان در سال 1982 حمایت کردند و هم اکنون در جنگ علیه سوریه مشارکت دارند و ما به طور صریح و آشکار می گوییم که در جنگ با آنها هستیم.سعودی ها همه چیز را مطابق منافع خود می خواهند.
از ابتدای جنگ علیه سوریه، نقش عربستان سعودی صرفا به بهره گرفتن از رسانه های خود در این جنگ منحصر نشده، بلکه فراتر از آن تکیه بر شیوه ای بوده که غربی ها در مدیریت جنگ علیه سوریه آن را در پیش گرفته اند که بر تقویت شرط بندی بر سرنگونی دولت سوریه از طریق حمایت لجستیکی و آموزشی و تسلیحاتی و جذب جنگجویان افراطی و خالی کردن زندان ها و انتقال آنها به سوریه برای جنگ با دولت این کشور مبتنی است.
دخالت عربستان سعودی از طریق گروه های مرتبط با القاعده آغاز شد که ارتباط نزدیکی با بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات این کشور دارند که این گروه ها به منظور عملیات انفجار و ترور در داخل سوریه به خدمت گرفته شده اند. این گروه ها در کنار گروه های دیگری از لبنان و گروه هایی که در عراق فعال بودند و بیشتر هسته های فعال و موثر آنها به  اردن منتقل شدند تا نیروی اصلی را در جنگ علیه سوریه تشکیل دهند که به جبهه النصره موسوم شده است.
پایگاه خبری العهد در گزارشی در خصوص ابعاد خطرناک دخالت ویرانگر سعودی ها در سوریه آورده است اطلاعات موثقی از تعداد جنگجویان سعودی در سوریه سخن می گوید، 33 روایت خبری انگلیسی و عربی و فرانسوی از آن سخن گفته است . این اطلاعات همچنین از حضور هماهنگ کننده های خارجی در سوریه پرده برداشته است. این اطلاعات تاکید می کند تعداد جنگجویان سعودی که تحت لوای جبهه النصره و سپس به آنچه داعش نامیده می شود و برخی گروه ها مانند گردان عبدالله عزام فعالیت می کنند به هزاران نفر می رسند به طوری که ارتش سوریه توانسته است بیش از 300 نفر از این افراد را دستگیر کند و همچنین شمار زیادی از آنها در عملیات نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند که مهمترین آنها مطلق  المطلق فرزند یکی از مسئولان گارد پادشاهی سعودی از سرکردگان داعش بود که چند روز پیش در حومه حلب شمالی کشته شد.
پس از آنکه بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات سعودی، پرونده سوریه را برعهده گرفت و آمریکا، سازمان اطلاعات قطر را از این پرونده کنار گذاشت، مرحله جدیدی از جنگ علیه سوریه آغاز شد که افزایش حمایت لجستیکی پس از همکاری نزدیک سازمان  اطلاعات اردن و بندر بن سلطان و باز شدن مرزهای اردن به روی جنگجویان برای آموزش در داخل اردن و سپس انتقال این افراد به داخل سوریه را به همراه داشت . همچنین درگیری های اخیر غوطه شرقی شاهد تلاش های فراوانی برای رساندن سلاح و جنگجو از طریق گذرگاه های مرزی اردنی به سمت غوطه شرقی بود که ارتش سوریه آن را در محاصره شدید خود قرار داد که سبب کاهش تحرکات این گروه ها و به طور مشخص گروه موسوم به جیش الاسلام شد که مورد حمایت سعودی ها قرار دارد.
اطلاعاتی دریافتی از طریق چندین منبع تاکید می کند که سازمان اطلاعات اردن به دستور بندر بن سلطان تلاش کرده است با ایجاد شکافی در کمربند امنیتی ایجاد شده از سوی ارتش سوریه، حدود چهار تروریست مسلح را که بیشتر آنها سعودی هستند، وارد سوریه کند. همچنین باید به صدها تروریستی اشاره کرد که در داخل سوریه هستند و با آغاز جنگ علیه سوریه از طریق لبنان، ترکیه و اردن وارد شده و در چند استان سوریه پخش شدند.
با مقایسه دقیق اوضاع این روزهای سوریه نشان می دهد که تعداد تروریست های سعودی به میزان 10 تا 15 درصد نسبت به تعداد تروریست های فعال در سوریه از آغاز جنگ افزایش یافته است و برآورد فعلی تعداد تروریست های سعودی به نسبت های بالایی می رسد در حالی که وابستگی های این افراد هم مشخص است به طوری که گزارش ها تاکید کرده اند بسیاری از این افراد به شکل اساسی با القاعده ارتباط دارند در حالی که دیگران گردان ها و گروه هایی مستقل از القاعده مانند گردان های عبدالله عزام تشکیل داده اند .
اسامی برخی تروریست های سعودی که در جنگ علیه سوریه شرکت دارند یا به هلاکت رسیده اند و تعداد سعودی هایی که اجسادشان از سوی افراد مسلح برای پنهان ماندن هویتشان و نیز کسانی که اجسادشان از سوی افراد مسلح دفن شده و افرادی که سرنوشت نامعلومی داشته اند در  این گزارش آورده می شود که به این شرح است :
- عبدالرحمن الکثیری این تروریست سعودی 26 ژانویه گذشته وارد سوریه شده بود.
- عبدالله الخالدی در ششم ژانویه گذشته به سوریه آمده بود.
- عبدالله بن قاعد العتیبی وبدر بن عجاب المقاطی که 17 فوریه گذشته وارد سوریه شده بودند.
- عبدالله الشمری که 14 نوامبر، عربستان را به مقصد سوریه ترک کرده بود.
همچنین اسامی دیگری از تروریست های سعودی وجود دارد که تاریخ خروج آنها مشخص نیست مانند عبدالله السدیری، خلف العتیبی، عبدالرحمن الهبدان، احمد الحرکان، ابراهیم الغیث، عادل الحربی، ماجد سحل الرویلی، حمود بن قرمله و فالح الصهیبی که آخرین تروریست سعودی است که در تاریخ 12 مارس سال جاری میلادی وارد سوریه شد.
همچنین تروریست های بسیار مشهوری وجود دارند که در زندان های عربستان زندانی و البته ممنوع السفر بودند اما این افراد بدون اینکه مقامات وزارت کشور سعودی مانع خروجشان شوند، از طریق فرودگاه ریاض به سوریه رفتند که از جمله این افراد می توان به عقاب ممدوح المرزوقی، عبدالحکیم الموحد، ترکی الاشعری و شیخ عثمان آل نازح اشاره کرد که با سفر به مناطقی در سوریه به تبلیغ و  ترویج فرقه وهابیت پرداخت که وی نیز در عربستان زندانی بود اما بلافاصله پس از آزاد شدن از سوی مقامات سعودی به سوریه آمد و همچنین باید به شیخ خالد الماص مبلغ سعودی اشاره کرد که در  اوائل مارس گذشته از طریق ترکیه وارد حومه لاذقیه شده بود.
در ادامه گزارش العهد آمده است : اما اسامی تروریست های سعودی کشته شده در برخی استان های سوریه که توانستیم آنها را شمارش کنیم به این شرح است :
عید مناور الشمری ( ابو عزام  – از حائل عربستان – در حومه دمشق – دیرعطیه در 27 نوامبر کشته شد.
هانی عواد الشمری ( ابو البراء  – از حائل عربستان در دیرعطیه واقع در حومه دمشق در 27 نوامبر به هلاکت رسید.
عادل نایف الشمری ( أبو أسامه  – از حائل عربستان- در دیرعطیه واقع در حومه دمشق در 20 نوامبر کشته شد.
ماجد بن علی السمحل العنزی در 12 فوریه به هلاکت رسید.
صفوان محمد سلیمان که در 28 دسامبر گذشته کشته شده بود.
فضه سعده الماجدی ملقب به ام الفقراء این تروریست زن سعودی در 28 دسامبر در دمشق به هلاکت رسید.
زید عبدالله الوافی الحماد(هلاکت : 23 دسامبر)
یزید بن غمام المطیری (هلاکت : 23 دسامبر)
عبدالله الحسین ( هلاکت : 4 دسامبر)
عبدالعزیز الجغیمان( هلاکت : 27 نوامبر)
ابراهیم غازی البخیتان ( هلاکت : 25 جولای)
  أحمد المشعلی( هلاکت : 17 می)
  حسان الشمری( هلاکت : 19 سپتامبر)
  خالد الزهرانی ( 19 سپتامبر)
عبدالعزیز سلیمان (41 ساله در 24 سپتامبر به هلاکت رسید)
فیاض عبد العزیز عبد الله( 27 سپتامبر کشته شد)
عبدالکریم الزید( 4 اکتبر کشته شد)
عبدالعزیز حامد العنزی ( 8 اکتبر به هلاکت رسید)
خلف الصوان بن سیف الدین( 9 اکتبر کشته شد)
عبدالله الرثیان (41 ساله که 10 اکتبر به هلاکت رسید)
صفوان عبدالله برهومی(11 اکتبر کشته شد)
عبد العزیز النایف (29 ساله که 12 اکتبر به هلاکت رسید)
خلیل عبدالعزیز (32 ساله ملقب به ابوجواد در 13 اکتبر کشته شد)
صطوف الساعی (38 ساله ملقب به ابوعائشه در 14 اکتبر به هلاکت رسید)
ناصر عبدالعزیز الفریم(16 اکتبر کشته شد)
  حمود العلیان (41 ساله ملقب به  ابوسلمی در 18 اکتبر به هلاکت رسید)
عبدالواحد النجفی (45 ساله ملقب به شیخ الثوار در 18 اکتبر کشته شد)
عیسى الفیاض (38 ساله ملقب به ابوالعبد در 18 اکتبر به هلاکت رسید)
  عبدالعزیز المتعب (40 ساله ملقب به ابوحمزه در 23 اکتبر کشته شد)
  طلال المحجم (43 ساله ملقب به القائد در 26 اکتبر به هلاکت رسید)
محمد سالم (38 ساله ملقب به ابوالعمر در دوم نوامبر کشته شد)
أیوب عبدالعزیز المعطی (38 ساله در سوم نوامبر به هلاکت رسید)
  عبدالرزاق قاسم الخالد (37 ساله در هفتم نوامبر کشته شد)
فایز مناور الرمالی ( وابسته به القاعده و در دهم نوامبر به هلاکت رسید)
سلیمان أبو طلال(  هلاکت در 12 نوامبر)
یوسف محمد السلیمی( در نهم نوامبر کشته شد)
عمر جدوع عبید( در 14 نوامبر به هلاکت رسید)
  محمد خالد الدوسری( 16 نوامبر کشته شد)
عبدالقادر الجسری( 16 نوامبر به هلاکت رسید)
محمد عوض الخالدی (16 نوامبر کشته شد)
وردان الحایلی ( 16 نوامبر به هلاکت رسید)
خلیف أحمد الخالدی ( 16 نوامبر کشته شد)
محمد خالد الرولی ( هلاکت : 17 نوامبر)
عبدالباری عجمان ( هلاکت : 17 نوامبر)
خالد عفش البکار( در 17 نوامبر به هلاکت رسید)
حمد یوسف العبود ( کشته شده در 17 نوامبر)
صهیب الجارح( 17 نوامبر به هلاکت رسید)
  مالک نقاش( 17 نوامبر کشته شد)
ظافر العجیمی( هلاکت در 13 سپتامبر)
  حمید العنزی( هلاکت در 11 اکتبر)
  محمد سالم الحربی( هلاکت در 11 اکتبر)
عبدالله الدوسری( هلاکت در 11 اکتبر)
خالد حمد الناصر( 11 اکتبر کشته شد)
عامر دخیل الجهن( 11 أکتبر به هلاکت رسید)
  عبدالجبار جراح( 11 اکتبر کشته شد)
  فهد الزبیانی ( هلاکت در 16 نوامبر)
الشیخ أبو معاذ ( هلاکت در 11  اکتبر)
  حسان الشمری( در جریان حمله ارتش به مخفیگاه جبهه تروریستی النصره و الجهاد در محله الکلاسه حلب در 19 سپتامبر به هلاکت رسید)
خالد الزهرانی( در حمله ارتش به مخفیگاه جبهه تروریستی النصره و الجهاد در 19 سپتامبر به هلاکت رسید)
  عبد العزیز سلیمان( 41 ساله در روستای کفرناها حلب در 24 سپتامبر کشته شد)
فیاض عبدالعزیز عبدالله( در درگیری با ارتش در خان العسل حلب در 27 سپتامبر به هلاکت رسید)
  ملقب الحارثی ( چهارم اکتبر در حمله ارتش به مخفیگاه تروریست ها در حلب کشته شد)
  عبد الکریم الزید( در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی حلب در چهارم اکتبر به هلاکت رسید)
  عبد العزیز حامد العنزی ( در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در اتارب حلب در هشتم اکتبر کشته شد)
  خلف الصوان ابن سیف الدین( در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان در نهم اکتبر کشته شد)
  عبد الله الرثیان( 41 ساله در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان در 10 اکتبر به هلاکت رسید)
  صفوان عبد الله برهومی( در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان در 11 اکتبر کشته شد)
  عبد العزیز النایف ( 29 ساله در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان در 12 اکتبر به هلاکت رسید)
خلیل عبد العزیز ( 32 ساله ملقب به ابوجواد در حومه غربی سمعان در جریان حمله ارتش سوریه کشته شد)
  صطوف الساعی ( 38 ساله ملقب به ابوعائشه در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان به هلاکت رسید)
ناصر عبد العزیز الفریم( در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان و اتارب در 16 اکتبر کشته شد)
حمود العلیان ( 41 ساله ملقب به ابوسلمی در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان و اتارب در 18  اکتبر به هلاکت رسید)
  عبد الواحد النجفی( 45 ساله ملقب به شیخ انقلابیون در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان و اتارب در 18 اکتبر به هلاکت رسید)
  عیسى الفیاض أبو العبد(38 ساله در حمله ارتش به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان و اتارب در 18 اکتبر کشته شد)
عبد العزیز المتعب ( 40 ساله ملقب به ابوحمزه در حمله ارتش سوریه به تجمع تروریست ها در حومه غربی سمعان و اتارب در 23 اکتبر به هلاکت رسید)
  طلال المحجم ( 43 ساله ملقب به القائد هنگام نقض آتش بس عید قربان در 26 اکتبر به هلاکت رسید)
  محمد سالم ( 38 ساله ملقب به ابوالعمر که دوم نوامبر در حومه غربی حلب به هلاکت رسید)
  أیوب عبد العزیز المعطی ( 38 ساله در حومه غربی حلب در سوم نوامبر کشته شد)
  عبد الرزاق قاسم الخالد ( 37 ساله عضو القاعده به همراه شماری از تروریست های مسلح در خان العسل حلب در هفتم نوامبر به هلاکت رسید)
فایز مناور الرمالی ( عضو القاعده به همراه شماری از تروریست ها در حلب در دهم نوامبر کشته شد)
  سلیمان أبو طلال ( به همراه شماری از تروریست ها در حومه حلب در 12 اکتبر به هلاکت رسید)
یوسف محمد السلیمی( به همراه هفت تروریست عرب در کفرلاها در نهم نوامبر به هلاکت رسید)
عمر جدوع عبید ( به همراه چند تروریست دیگر در باب هود حمص در 14 نوامبر کشته شد)
محمد خالد الدوسری( در محله الخالدیه حمص در 16 نوامبر به هلاکت رسید)
عبد القادر الجسری( در محله الخالدیه حمص به همراه شماری از تروریست های مسلح در 16 نوامبر به هلاکت رسید)
محمد عوض الخالدی، وردان الحایلی، خلیف احمد الخالدی ( در محله الخالدیه حمص در 16 نوامبر به همراه چند تروریست دیگر به هلاکت رسیدند)
محمد خالد الرولی، عبدالباری عجمان، خالد عفش البکار، حمد یوسف العبود، صهیب الجارح و مالک نقاش( در محله الورشه حمص در 17 نوامبر به هلاکت رسیدند)
ظافر العجیمی( 13 سپتامبر به همراه شماری از تروریست های مسلح در دیرالزور کشته شد)
ابراهیم بخیتان عرعر ( به همراه چند تروریست دیگر در بصری الشام در 25 جولای به هلاکت رسید)
عبدالله الدوسری، خالد حمد الناصر، عامر دخیل الجهن، عبدالجبار جراح ، حمید العنزی و محمد سالم الحربی( هنگام حمله به کارخانه روغن در سراقب در 11 اکتبر به هلاکت رسیدند)
فهد الزبیانی( هنگام درگیری با نیروهای ارتش در محمبل ادلب در 16 نوامبر به هلاکت رسید.)
الشیخ أبو معاذ ( به همراه چند تروریست دیگر در مدرسه سلوک در تل ابیض در 11 اکتبر به هلاکت رسید)
نگاهی به اسامی منتشر شده از برخی تروریست های کشته شده سعودی در جنگ با ارتش سوریه نشان می دهد که حاکمان عربستان بر خلاف ادعای خود در رسانه های زنجیره ای خود مبنی بر حمایت از ملت سوریه و حتی طرح فریبکارانه جمع آوری کمک برای ملت سوریه، در عمل تمام امکانات مالی و رسانه ای و تسلیحاتی و سیاسی خود را در قالب محور ضد سوری به خدمت گرفته اند تا به زعم خود بتوانند سوریه به عنوان یکی از اضلاع مهم محور مقاومت را به زانو درآورند و در این راه از هیچ وسیله ای برای رسیدن به اهداف کثیف خود چشم پوشی نکرده اند و گروه های مزدوری را به سوریه اعزام کرده اند که از ارتکاب وحشیانه ترین و هولناک ترین جنایات بر ضد مردم سوریه ابایی ندارند و سر بریدن و شکافتن شکم زنان باردار برایشان به تفریح روزانه تبدیل شده است و متاسفانه در رسانه های دروغ پراکن خود طوری برای مردم سوریه اشک تمساح می ریزند که گویی هیچ کس در دنیا به اندازه آل سعود دلشان برای مردم سوریه نمی سوزد و آنها ناجیان مردم این کشور هستند .
همسویی و همنوایی حاکمان عربستان با رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران پس از توافق اخیر تهران و گروه 1+5 در زمینه هسته ای با توجه به افشای همکاری ریاض و تل آویو در جنگ تمام عیار علیه سوریه از متحدان استراتژیک ایران چندان شگفت آور به نظر نمی رسد، زیرا حکومت سعودی از مهمترین متحدان و دنباله روهای آمریکا در منطقه و از ارکان محور سازش به شمار می رود و کاخ سفید از همان ابتدای بحران سوریه، حساب ویژه ای بر نقش مخرب و خطرناک سعودی ها در سوریه باز کرده بود، هر چند هر روزی که می گذشت ، غلط و بی نتیجه بودن این استراتژی برای کاخ سفید نشینان آشکارتر می شد.
نکته قابل توجه، تازه ترین اظهارات صریح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درباره نقش ویرانگر آل سعود در سوریه و مانع تراشی آنها در برابر حل مسالمت آمیز بحران سوریه است
از نگاه اسد، ادامه حمایت عربستان و کشورهای دیگر از جمله قطر و ترکیه از گروه های تروریستی، سبب به تعویق افتادن حل مسالمت آمیز بحران سوریه می شود.
یکی از دلایل تشدید تحرکات جنگ طلبانه عربستان علیه ملت و دولت سوریه را می توان شکست های پیاپی گروه های تروریستی وابسته به آنها در مقابل ارتش سوریه با وجود هزینه های ده ها میلیاردی که سعودی ها برای براندازی نظام سوریه صرف کرده اند، دانست که اسد در اظهارات اخیر خود به آن اشاره کرده است.
ادامه حمایت سعودی ها و کشورهای دیگر از گروه های تروریستی حل بحران در سوریه را به تعویق می اندازد.
یکی دیگر از دلایل هجمه تمام عیار محور سازش علیه سوریه را می توان در موضع گیری مستقل سوریه و قرار گرفتن آن در محور مقاومت دانست .
اسد به قرار گرفتن سوریه در مرحله پیروزی بر دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای و مزدوران آنها با توجه به تجربه پیروزی مقاومت لبنان در سال های 2000 و 2006 بر اشغالگران قدس و رژیم های عرب سازشکار حامی آنها به ویژه قطرو عربستان تاکید کرده است.
شرایط میدانی سوریه هم اکنون به نفع ارتش، ملت و دولت سوریه تغییر کرده است و گروه های مسلح و حامیان آنها به ویژه سعودی ها از قدرت و توان ارتش سوریه غافلگیر شده اند و نوع موضعگیری های آمریکایی ها و اروپایی ها هم و مخصوصا چشم پوشی کاخ سفید از گزینه جنگ و دخالت نظامی و تمایل آنها به رویکرد سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران سوریه نیز نشان می دهد که محور ضد سوری تقریبا به این نتیجه رسیده است که نمی تواند نظام سوریه را به زانو در آورد که یکی از دلایل مهم به گفته بشار اسد، فعالیت القاعده و جنایات اعضای آن در سوریه است که این جنایات به حدی هولناک و تکان دهنده است که همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که این شبکه و تروریست های تکفیری تنها برای سوریه خطرناک نیستند، بلکه خطری برای تمام جهانیان به شمار می روند و همه باید به دولت سوریه در جنگ با القاعده و گروه های همسو با آن کمک کنند و کشورهای حامی تروریست ها به ویژه عربستان را برای توقف حمایت های خود از این گروه ها تحت فشار قرار دهند تا زمینه حل مسالمت آمیز بحران سوریه فراهم شود و رنج ها و مصایب ملت سوریه به سبب حضور این گروه های خطرناک به پایان برسد و پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از بحران، آنها بتوانند رنگ آرامش و صلح را ببینند.
 
 
منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن